Deze week hebben we voor spelling geoefend met de twee tekenklank, zoals de oe van poes.
Bij rekenen kwam het juist plaatsen van de cijfers in de getallenrij en plus en min sommen aan bod.
We hebben onze verjaardagskalender en boekenlegger afgemaakt. De eerste verjaardagskalender is alweer mee naar huis gegaan, Jordi heeft namelijk afgelopen woensdag zijn verjaardag gevierd. De kinderen hebben gesmuld van een lekker zakje chips.
We hebben geleerd dat samenwerken ons verder brengt. Tijdens de kanjertraining hebben we geoefend met een samenwerkingsopdracht waarbij de kinderen in een kring de handen vasthouden en een hoepel doorgeven zonder de handen los te laten. Dat was in het begin best nog even moeilijk, maar uiteindelijk hadden de kinderen een manier gevonden en is de hoepel de hele kring doorgegaan zonder op de grond te zijn gevallen. Wat waren ze trots!
We hebben het ook gehad over het geven en krijgen van een compliment en we hebben in onze klas de complimenten mol geïntroduceerd (gebaseerd op het spel ‘Wie is de mol’). De mol ziet ‘s morgens bij binnenkomst een pittenzakje in z’n of haar laadje liggen en is vanaf dat moment de complimenten mol. Aan de mol de taak om gedurende de dag complimentjes te geven. Maar de andere kinderen mogen ook ‘mollen’ en complimentjes geven. Aan het einde van de dag proberen we er achter te komen wie onze mol van de dag was.
De kinderen zijn deze week ook gestart in hun tekenschrift, aan de voorkant van het schrift staan 56 tekenopdrachten. De kinderen kiezen een opdracht uit en met kleurpotloden werken de kinderen de kleuropdracht uit.
We zijn donderdag begonnen met het maken van ons gezicht in 3D met papier. Daarbij leerden de kinderen onder andere hoe je papier kunt laten krullen.
Er is deze week ook een nieuw voorleesboek uitgekozen. Tijdens het eten en drinken in de kleine pauze, lezen we de kinderen voor uit het boek ’Pudding Tarzan’.
Het was een leuke en leerzame week. Fijn weekend en tot maandag.