De week van groep 4

Bericht van 13-09-2024

Beste ouder(s)/verzorger(s),

Waar het maandag nog heerlijk weer was, was het de rest van de week een stukje kouder en regenachtiger. Door de buien heen konden we buitenspelen, maar het was soms wel wat fris. Een lekkere warme jas was en regenlaarzen konden we goed gebruiken. 

Berichtje vanuit de kinderen:
Vanaf deze week starten schrijven de kinderen zelf ook een stukje in het weekbericht. Het eerste berichtje is geschreven door alle kinderen van de klas. Volgende week zullen 2 kinderen het berichtje gaan schrijven en wordt deze taak opgenomen in de klassentaak.
Bericht van de kinderen: we hebben deze week hard gewerkt en het gaat heel goed met ons. Het was een beetje koud met buitenspelen, dus een warme jas is fijn om mee te nemen. Het is heel fijn met elkaar en iedereen is welkom. We doen steeds heel goed mee met de Kanjertraining en durven elkaar op een positieve manier aan te spreken als we iets niet fijn vinden. Iedereen is belangrijk in onze klas, we vertrouwen elkaar, we zijn aardig tegen elkaar. Wij willen graag de beste klas worden en een voorbeeld zijn voor andere kinderen. We houden graag van gezelligheid en soms is het iets te gezellig. Dan lopen we door de klas of kletsen we veel. Daar moeten we nog even aan werken. Omdat we altijd vol met verhalen zitten en graag willen vertellen, is het luisteren naar elkaar nog lastig. Dit is voor nu een hele belangrijke regel in de klas

Rekenen:
We hebben flink geoefend met het automatiseren van sommen t/m 20 en het splitsen van getallen. Ook moesten we klokkijken. We hebben geleerd hoe laat het is als het één uur eerder of later is. De kinderen hadden dit snel door, waardoor we ook een stapje verder konden. Wat als het niet één uur eerder of later is, maar 3 uur later of eerder. Wat fijn dat dit inzicht er is. Blijf vooral thuis vaak vragen hoe laat het is, dit is namelijk heel helpend in het leren klokkijken. 

Taal:
Deze week stond in het teken van samenstellingen en woorden in klankgroepen verdelen. Dit was een herhaling van groep 3. Aankomende week gaan we werken aan het zelfstanding naamwoord. Ook in groep 4 leren we dat al. Ook moesten we een ansichtkaart maken. De kinderen hebben dit vandaag gemaakt en mee naar huis genomen. Het is een uitnodiging voor de informatieavond geworden. 

Spelling:
We zijn gestart met het extra oefenen van de leerdoelen op Snappet. Daarnaast maken we werkbladen en schrijven we lekker veel. 

Informatieavond:
Tijdens deze avond zijn de ouders (samen met het kind) welkom om in de klas te kijken. De kinderen zijn hier al heel enthousiast over, want samen hebben zij bedacht hoe onze informatieavond eruit komt te zien. Wij hopen jullie dan ook allemaal te zien. Jullie zijn van harte welkom op maandag 16 september van 17:30-18:00 uur in groep 4.

Schoolreisje:
Aanstaande dinsdag is het dan zover, we gaan op schoolreisje en wij hebben hier ontzettend veel zin in. Er zijn 2 ouders die met ons meegaan. Heel erg fijn dat jullie dit willen doen! Eerder hebben jullie informatie ontvangen over deze dag via een Kwieb. De kinderen worden vanaf 08:30 uur verwacht op de parkeerplaats van Sporthal het Vennewater. Daar staat juf Noa op de kinderen te wachten. De kinderen melden zich bij juf Noa en ontvangen van haar een groen hesje. Zo weet juf Noa uiteindelijk of we compleet zijn. De kinderen weten bij wie ze in het groepje zitten, maar juf Noa bespreekt het maandag nog met de kinderen. Ik (juf Donna) wacht op de kinderen bij Hoenderdaell. Ik ga namelijk zelf met de auto. Mocht er een calamiteit zijn, dan hebben we altijd een auto tot onze beschikking. Juf Noa gaat niet mee op deze dag, maar juf Sandra en juf Eva zijn er voor de kinderen in de bus. 

Mad Science:
Woensdag 12:15 gaat Mad Science van start. De kinderen worden verwacht in het lokaal van groep 7. Het is de bedoeling dat de kinderen hun eigen lunch meenemen en dit opeten in het lokaal van groep

Startgesprekken:
Volgende week starten we met de startgesprekken. Uw kind is hierbij aanwezig. Vandaag hebben de kinderen 2 bladen mee naar huis gekregen. Eén blad die de ouders invullen en één blad die door uw kind wordt ingevuld. U mag uw kind hierbij helpen, maar het is wel de bedoeling dat het echt vanuit het kind komt. Een aantal kinderen hebben 2 ouder-bladen meegenomen.

Verjaardag:
Vandaag vierde wij de eerste verjaardag in de klas. Lina was jarig en wat was het een feest. Wij wensen Lina nog een gezellige verjaardag.

Voor nu wensen wij jullie een zonnig en gezellig weekend. Tot volgende week.

Juf Noa en juf Donna

20240913_072745936_iOS 20240913_072745936_iOS
20240913_112745864_iOS 20240913_112745864_iOS
20240913_113355274_iOS 20240913_113355274_iOS
20240913_113402724_iOS 20240913_113402724_iOS
20240913_092105465_iOS 20240913_092105465_iOS
20240913_124322695_iOS 20240913_124322695_iOS
20240913_124621220_iOS 20240913_124621220_iOS