DynamischDe vierde en laatste rimpel die het verschil maakt | |
Geen dag is hetzelfde op de WillibrordElke dag opnieuw zetten we onze kinderen letterlijk en figuurlijk in beweging. Leren, spelen en ontdekken waar je kracht ligt en waarin je nog kunt groeien – dat is voor ons in het kort waar dynamiek om draait. We nemen de kinderen actief mee in hun eigen leerproces, op een manier die goed bij hem of haar past. Alle kinderen weten wat er van ze verwacht wordt. Binnen duidelijk gestructureerde kaders geven we ze ook vrijheid om zelf invulling te geven aan hun leerdoelen en hun persoonlijke ontwikkeling. Tegelijkertijd laten we ze niet los: ze mogen veilig opgroeien.
We gaan op ons kindcentrum altijd uit van wat wél mogelijk is – die positieve grondhouding typeert ons: hoe we onze lessen inrichten, wat we ondernemen op de dag- en buitenschoolse opvang en hoe we met de kinderen omgaan. Zo geven we ons onderwijs in brede zin vorm en richten we de opvang in. Flexibel waar het kan, strakke regie als dat nodig is. We nemen de betekenis van dynamiek ook letterlijk: beweging, groei, op weg zijn. In alles het tegenovergestelde van stilstand. Zo bewegen we mee met de seizoenen bij de invulling van de creatieve vakken en in de activiteiten op de opvang, en hebben de kinderen geen laatje onder hun tafel maar in een kast in het lokaal waardoor ze geregeld even moeten lopen en staan. Ook geven we vaak een eigen draai aan de thema’s van IPC die het beste aansluiten bij onze school, waar mogelijk haakt de opvang hierop aan. Op kindcentrum Willibrord zit niemand stil! | |
En dit zijn alle vier rimpelingen die het verschil maken, bekijk ze allemaal
|